👀 Н.Бондаренко, заняття з елементами тренінгу "Джерела моєї ресурсності", цільова аудиторія - педагогічні працівники https://vseosvita.ua/2-kxh1
👀Захист дітей у цифровому середовищі. Рекомендації для батьків та освітян
https://drive.google.com/file/d/1d86qZZvXV72aqMuVAprwbPMTjdH68sz6/view?usp=sharing
✋Соціально-педагогічна
та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період :
метод. рек. / Н.П. Бочкор, Є.В. Дубровська, О.В.Залеська та ін. – Київ: МЖПЦ
«Ла Страда-Україна», 2014. – 84 c. Книга містить рекомендації зі здійснення
соціально-педагогічної та психологічної роботи з дітьми в період переживання
соціально-політичних конфліктних та постконфліктних ситуацій. Окрему увагу
також приділено роботі з педагогічними працівниками та батьками. Для соціальних
педагогів, практичних психологів, педагогічних працівників, студентів вищих
навчальних закладів педагогічного профілю, фахівців громадських організацій,
широкого кола громадськості.
✋Досвід надання
допомоги дітям і сім’ям - жертвам військового конфлікту : практ. посіб. / І. О.
Корнієнко, І. М. Лісовецька, Ю. А. Луценко, Д. Д. Романовська. – Київ : УНМЦ
практичної психології і соціальної роботи, 2017. – 152 c. Практичний посібник
підготовлено на виконання наукового дослідження «Науково-методичні засади
надання соціально-педагогічної допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних
життєвих обставинах внаслідок військових конфліктів» (номер державної
реєстрації - 0116U002432) та на вимогу психологічної практики щодо забезпечення
психосоціальної підтримки та супроводу осіб, постраждалих внаслідок військових
дій в Україні. Зміст посібника містить матеріали для роботи практичного
психолога, соціального педагога з учасниками НВП в умовах проведення АТО та
військових дій. Проаналізовано теоретичні аспекти психологічної травми, її
ознак, чинників, котрі посилюють негативний вплив травмуючи факторів.
Практичність посібника полягає у включені до змісту тренінгових занять, окремих
вправ, технологій, які можуть бути застосовані у практичній діяльності вказаних
спеціалістів. Практичний посібник рекомендовано практичним психологам,
соціальним педагогам, студентам відповідних кваліфікацій. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/709040
✋Шляхи подолання
дитячої психотравми в діяльності працівників психологічної служби : [метод.
рек.] / Музиченко І.В., Ткачук І.І. - Київ : УНМЦ практичної психології і
соціальної роботи, 2017. - 88 с. Методичні рекомендації присвячено розгляду
питань теоретико-прикладного характеру, які стосуються психологічної травми.
Проаналізовано її види, чинники та реакції, які вона викликає. Надано методичні
рекомендації щодо подолання дитячої психотравми. В основу методичних
рекомендацій покладено праці вітчизняних та зарубіжних психологів, які
займалися дослідженням цієї проблеми. Методичні рекомендації можуть бути
використані практичними психологами, викладачами психології, студентами вищих
навчальних закладів, які навчаються за спеціальністю «Психологія» та фахівцями
у галузі психології. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/707675
✋Організація
соціально-психологічного супроводу дітей, сімей, які постраждали внаслідок
військових конфліктів / авт. кол.: Герило Г.М., Гніда Т.Б., Корнієнко І.О.,
Луценко Ю.А. ; заг. ред. Ю.А. Луценко. – Київ : УНМЦ практичної психології і
соціальної роботи, 2018. – 128 с. Питання організації соціально-психологічного
супроводу дітей, сімей, які постраждали внаслідок військових конфліктів є
актуальним в умовах продовження антитерористичної операції / операції
об’єднаних сил (АТО / ООС), ротації кадрів і повернення службовців за місцем
проживання. Наслідки перебування в АТО / ООС часто стають причинами конфліктів,
насилля, жорстокості, немотивованих дій і вчинків. Зміст посібника розкриває
основні аспекти організації практичної роботи з вказаними категоріями
населення. Програми, заняття та їх елементи, наведені у змісті посібника,
можуть застосовуватися у практичній діяльності визначених спеціалістів.
Посібник рекомендовано для практичних психологів, соціальних педагогів,
соціальних працівників, студентів відповідних кваліфікацій. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/713128
✋Консультування в системі психосоціальної
допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок
військових дій / авт. кол ; заг. ред. В. Г. Панок, І. І. Ткачук. Київ : УНМЦ
практичної психології і соціальної роботи, 2019. 144 с. Практичний посібник
«Консультування в системі психосоціальної допомоги дітям і сім’ям, що опинились
у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій» розроблено на
виконання наукового дослідження «Науково-методичне забезпечення діяльності
працівників психологічної служби з надання допомоги дітям і сім’ям, що
опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій», державний
номер реєстрації 0119U001306. У виданні висвітлено широке коло питань
пов’язаних з організацією та здійсненням процесу консультування дітей та сімей,
які зазнали травматичного досвіду. Запропоновані процедури і техніки
консультування та корекційної роботи науково обґрунтовані, визнані сучасними
вітчизняними та зарубіжними психологами-практиками. Посібник рекомендовано для
практичних психологів, соціальних педагогів, соціальних працівників, студентів
відповідних кваліфікацій. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/718798
✋Групові форми
роботи в системі психосоціальної допомоги дітям і сім’ям, що опинились у
складних життєвих обставинах внаслідок військових дій (досвід упровадження) /
[авт. кол. В. В. Байдик, Ю. С. Бондарук, Ю. П. Гопкало, Т. Б. Гніда, І. О.
Корнієнко, Н. В. Лунченко, Ю. А. Луценко, Р. А. Мороз, І. І. Ткачук] ; заг.
ред. В. Г. Панка, І. І. Ткачук. – Київ : Ніка-Центр, 2020. – 122 с. Практичний
посібник «Групові форми роботи в системі психосоціальної допомоги дітям і
сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій
(досвід упровадження)» є одним з результатів наукового дослідження
«Науково-методичне забезпечення діяльності працівників психологічної служби з
надання допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах
внаслідок військових дій», державний номер реєстрації 0119U001306. У запропонованому
виданні висвітлено широке коло питань, пов’язаних з організацією та здійсненням
працівниками психологічної служби групової роботи з метою допомоги дітям та
сім’ям, які зазнали травматичного досвіду внаслідок військових дій.
Представлено три авторські корекційні програми: програму
корекційно-розвивальних ігрових занять для молодших школярів, які отримали
травматичний досвід; програму психокорекції емоційних переживань підлітків, які
зазнали травматичного досвіду «Літній інтенсив»; програму соціально-психологічних
тренінгів для відновлення психічних та фізичних ресурсів працівників
психологічної служби. Посібник рекомендовано для практичних психологів,
соціальних педагогів, соціальних працівників, студентів відповідних
кваліфікацій. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/723324
✋Технології психосоціальної допомоги дітям і
сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій (з
досвіду роботи) / авт. кол: В. В. Байдик, Ю. С. Бондарук, Ю. П. Гопкало, Т. Б.
Гніда, І. О. Корнієнко, Н. В. Лунченко, Ю. А. Луценко, Р. А. Мороз, І. І.
Ткачук; за наук. ред. В. Г. Панка, І. І. Ткачук. Київ : Ніка-Центр, 2021. 118
с. Методичний посібник «Технології психосоціальної допомоги дітям і сім’ям, що
опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій» (з досвіду
роботи) розроблено на виконання наукового дослідження «Науково-методичне
забезпечення діяльності працівників психологічної служби з надання допомоги
дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок
військових дій», державний номер реєстрації 0119U001306. У посібнику висвітлено
технології, процедури і техніки психосоціальної допомоги дітям і сім’ям, які
опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій. Представлено
досвід роботи творчої групи практичних психологів системи освіти у Луганській
області з проблеми надання психологічної допомоги постраждалим внаслідок
військових дій. Для працівників психологічної служби у системі освіти;
викладачів інститутів післядипломної педагогічної освіти; викладачів закладів
вищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців за спеціальностями «практична
психологія», «соціальна робота», «соціальна педагогіка»; науковців. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/729191
КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВА ПРОГРАМА ФОРМУВАННЯ СТІЙКОСТІ ДО СТРЕСУ В ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ТА ШКОЛЯРІВ «БЕЗПЕЧНИЙ ПРОСТІР»
Автори: Богданов С.О., Гніда, Т.Б.,
Залеська О.В., Лунченко Н. В., Панок В.Г., Соловйова В.В.
Навчально-методичний посібник, 2017
У навчально-методичному посібнику представлена корекційно-розвиткова програма,
мета якої - підвищення стійкості до переживання наслідків стресу дошкільнятами
і школярами після психотравматичних подій. Суттєвою перевагою програми є
корисність її застосування навіть через рік після травматичної події. Три основні
складники програми спрямовані безпосередньо на дітей, на батьків і на
педагогів. Пропонована програма побудована як на науково обґрунтованих
рекомендаціях, визнаних на міжнародному рівні, так і на практичному досвіді
роботи авторів з дошкільнятами, школярами, їхніми батьками і вчителями, які
перебували в зоні військового конфлікту.
Завантажити можна за посиланням https://lib.iitta.gov.ua/707671/1/KRP2017.pdf
Підготовка вчителів
до розвитку життєстійкості / стресостійкості у дітей в освітніх навчальних
закладах
Заг.
ред. Чернобровкін В.М., Панок В.Г.
Навчально-методичний посібник, 2017
Навчально-методичний посібник з питань розвитку життєстійкості /
стресостійкості у дітей, основних проявів стресу в дітей та дорослих, створення
безпечного середовища у класі, психологічної підтримки вчителів призначено для
використання в навчальному процесі системи післядипломної освіти педагогічних
кадрів, вищих педагогічних навчальних закладах. Матеріали посібника містять
науково-теоретичну частину, що складається з 11-ти модулів, і практичну частину
у вигляді програми тренінгів по кожному модулю та алгоритм з перенаправлення
дитини до психолога чи іншого спеціаліста в разі потреби. Посібник містить
рекомендовану літературу для педагогів, глосарій понять з питань життєстійкості
/ стресостійкості, які можуть бути використані в шкільній практиці.
Завантажити
- Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості / стресостійкості у дітей в
освітніх навчальних закладах
СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА
ТА ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА СІМ’ЯМ З ДІТЬМИ В ПЕРІОД ВІЙСЬКОВОГО КОНФЛІКТУ
Андрєєнкова
В.Л., Бандурка І.О., Бочкор Н.П., Виходцева О.А., Войцях Т.В. та ін.
Науково-методичний посібник, 2015
Видання містить аналіз становища сімей з дітьми в Україні в умовах військового конфлікту; опис міжнародного та вітчизняного досвіду соціально-педагогічної та психологічної роботи в такій ситуації; теоретичні та методичні матеріали з надання психологічної допомоги постраждалим унаслідок масових зіткнень і бойових дій, вимушеним переселенцям, особливо дітям; аналіз змісту, концепцій і стратегій соціально-педагогічної роботи в період конфлікту, а також методичні рекомендації та розробки для педагогічних працівників, психологів та інших фахівців, якіі працюють із сім’ями, що постраждали внаслідок конфлікту.Для класних керівників, соціальних педагогів, практичних психологів, педагогічних і соціальних працівників, студентів вищих навчальних закладів педагогічного та соціального профілю, фахівців громадських організацій, широкого кола громадськості.
Безпечний інтернет (презентація + виступ)
И.С. Погудкина РАБОТА ПСИХОЛОГА С ПРОБЛЕМНЫМИ ДОШКОЛЬНИКАМИ Цикл коррекционных занятий
О. В. Хухлаева ПРАКТИЧЕСКИЕ МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ РАБОТЫ С ДЕТЬМИ 3-9 ЛЕТ
Морозова С.С. Аутизм: коррекционная работа при тяжелых и осложненных формах
Практикум по психологическим играм с детьми и подростками
Арттерапія дітей та підлітків
ИГРЫ ДЛЯ ДЕТЕЙ ДЛЯ СНЯТИЯ ЭМОЦИОНАЛЬНОГО НАПРЯЖЕНИЯ
Воробьиные драки
Минута шалости
Злые добрые кошки
Жужа
Обзывалки
Рисуем стихотворение
Тучки
Хороводная игра «Зайка»
Рисуем на ладошках
Лягушки
Ласковый мелок
Мыльные пузыри
Ласковый ветерок
1. Представьте себя загородом, на природе. Вы куда-то идете. Опишите максимально подробно свою дорогу.
2. На своем пути вы встречаете волка. Как этот волк выглядит? Подойдя к нему, вы видите, что зверь угодил в капкан и не может выбраться. Что вы сделаете?
3. Дорога вывела вас из леса к водоему. Что это: озеро, река, болото или даже море? Какого цвета вода? Есть ли на ней волны? Важно описать картинку максимально образно. Что вы будете делать у водоема? Попьете воды, сядете на берегу и станете смотреть, искупаетесь?
4. Вы продолжаете идти и обнаруживаете дом. Заходите и чувствуете чье-то присутствие. Оказывается, это зверь, а не человек. Кто это? Как он выглядит?
5. Выйдя из дома, неподалеку вы увидели очень красивого коня. Подробно опишите его – какой он масти, какой у него за характер? Кстати, может, лошадей оказалось несколько. Что вы будете с ними делать?
О ЧЁМ ГОВОРЯТ ВАШИ ОТВЕТЫ
Дорога – это ваша жизнь, то, как вы воспринимаете его и свой жизненный путь. Для кого-то это тропинка, для других автострада, некоторые идут через чащу напролом.
Волк, попавший в капкан, – это ваш друг, каким вы видите его. И только вам решать, как с ним правильно поступить.
Водоем – это любовь. Вот какая она у вас – бурная и стремительная, а может – чистая и спокойная. Как вы с ней поступите – ограничитесь созерцанием, утолите жажду или нырнете в нее с головой…
Зверь в доме – это сами вы, ваша скрытая от себя и других часть души.
Лошадь или конь – символ второй половинки. Таким он или она видится вам в идеале – вороными, гнедыми, белокурыми, в яблоках; свободными или кому-то уже принадлежащими; покорными или ретивыми. Один или много – это тоже зависит только от вас…
http://art-therapy.me/
Немає коментарів:
Дописати коментар