✋Перейди за цим посиланням та дізнайся за якими ознаками можна розпізнати онлайн-злочинця
Як дитині
створити свій безпечний онлайн-простір?
Сьогодні більшість дітей свій час
проводять онлайн, спілкуючись зі своїми однолітками, граючи в ігри в гаджетах.
Після початку пандемії та повномасштабного вторгнення ми всі почали проводити
майже ввесь свій час перед моніторами та екранами
Батьки та вчителі мають турбуватися про
те, скільки часу дитина проводить онлайн та знати як зробити так, аби
максимально захистити дитину у мережі. Отож, як це зробити:
1. Говоріть з дітьми про те, що вони
роблять у інтернеті. Це має бути невимушена та довірлива розмова про те, що
подобається робити дітям в інтернеті, у що вони грають та що дивляться. Як
проводять час у онлайні та як налаштовують свої профілі у соціальних мережах.
Не бійтеся братися за складні теми такі, як кібербулінг, секстинг, порнографія
та грумінг.
2. Розвивайте критичне мислення дитини.
Допомагайте аналітично ставитися до речей, які вони бачать в медіа просторі,
оцінювати якість та надійність онлайн-джерел та навчіть їх верифікувати
інформацію. Розкажіть про пропаганду та онлайн маніпуляції, які можуть обдурити
дорослих, демонструйте приклади дезінформації, які бачите самі. Та заохочуйте
до аналізу ситуації.
3. Розкажіть про те, що блогери та
інфлюенсери використовують свої соціальні мережі, як спосіб заробітку. Люди,
які це роблять зацікавлені у тому, щоб висвітлювати ситуацію з корисного для
них боку (наприклад, навмисно створюють проблему і пропонують її рішення саме
за допомогою товару, який рекламують).
4. Допомагайте керувати онлайн-репутацією. Нагадайте про те, що все, що вони завантажать у інтернет, там залишиться назавжди. Тож ознайомте дітей із правилом “білборду” - публікувати тільки те, що б вони не проти були побачити це на білборді біля школи. Поясніть, що їх сторінки у мережах можуть побачити батьки та майбутні роботодавці і це може вплинути на стосунки із ними.
Говоріть з дітьми чесно та відверто - і вони навчаться так само спілкуватись з вами.
За
допомогою яких спеціальних непрямих сигналів дитина може давати знати про
проблеми в інтернеті, в тому числі й такі, що були спричинені впливом
шкідливого контенту? Як дитина може про це сигналізувати?
• Поведінкою - спостерігається
відчуженість, усамітнення, неспокій, апатія, відсутність інтересу до того, що
раніше було важливим, самоушкодження;
• Настроєм - спостерігається смуток,
роздратування стосовно всього навколишнього;
• Зовнішнім виглядом - діти у кризовій
ситуації можуть виглядати неохайно через байдужість, яке враження вони
справляють на інших;
• Змінами у харчуванні - зниженням чи
відсутністю апетиту;
• Соматичними симптомами - головним болем,
болем у животі без змін з боку фізичного здоров’я;
• Порушенням режиму сну - спостерігається
безсоння, часто з раннім пробудженням або, навпаки, підйом пізніше звичайного,
нічні кошмари;
• Прогулюванням уроків чи навчальною
неуспішністю;
• Словами про почуття провини чи сорому,
про суїцидальні думки чи наміри.
Помічайте своїх дітей! Не забувайте
приділяти їм увагу навіть у складні часи, коли ви виснажені - бо вони
потребують піклування, спілкування та зацікавленості в них. Якщо їх реальне
життя буде наповнене інтересом та позитивними емоціями, то необхідність в
пошуках пригод онлайн зникне сама собою!
Немає коментарів:
Дописати коментар